Hvordan kommunisere og markedsføre kunst?
25. mai 2020 - 01. jun 2020
Tromsø
Kunstnerne må være sine egne markedsførere. Den kunstneriske prosessen med utstrakt prøving og feiling skjer ofte samtidig mens du presenterer prosjektet for media, samarbeidspartnere og publikum. Kurset tilbyr nyttige verktøy og tips for å få fart på, og uttelling for, markedsføringsarbeidet i produksjonene.
- Hvordan selge en forstilling med begrensede midler?
- Hvordan få alle til å jobbe mot et felles mål?
- Hvordan formulere seg presist, uten å love for mye?
Christina Molander har utviklet et kurs med en trinnvis metode for å oppnå de resultatene man ønsker i markedsarbeidet med scenekunst. Mange av scenekunstnerne i Nord-Norge har gått dette kurset, og bruker lærdommen derfra. På folkemunne kalles det Molander-metoden.
Målgruppe
Alle som arbeider med kommunikasjon rundt kunst i landsdelen. Ved stor påmelding vil følgende bli prioritert: medlemmer og instruktører.
Christina Molander er produsent. Hun har lang erfaring som lærer i markedskommunikasjon og organisasjon, og har arbeidet med kommunikasjon av kunst ved flere scener i Sverige.
Sted: Nettet