kurs

Hvordan kommunisere og markedsføre kunst?

25. mai - 01. jun
Tromsø

fire ord på plakat, egenskaper, verdier, kriterier og kunnskap
Dette kurset er for deg som ønsker verktøy for å kommunisere om din kunstneriske praksis, markedsføre og selge kunstneriske produksjoner.

Kunstnerne må være sine egne markedsførere. Den kunstneriske prosessen med utstrakt prøving og feiling skjer ofte samtidig mens du presenterer prosjektet for media, samarbeidspartnere  og publikum. Kurset tilbyr nyttige verktøy og tips for å få fart på, og uttelling for, markedsføringsarbeidet i produksjonene.

  • Hvordan selge en forstilling med begrensede midler?
  • Hvordan få alle til å jobbe mot et felles mål?
  • Hvordan formulere seg presist, uten å love for mye?

Christina Molander har utviklet et kurs med en trinnvis metode for å oppnå de resultatene man ønsker i markedsarbeidet med scenekunst. Mange av scenekunstnerne i Nord-Norge har gått dette kurset, og bruker lærdommen derfra. På folkemunne kalles det Molander-metoden.

Målgruppe
Alle som arbeider med kommunikasjon rundt kunst i landsdelen.
Ved stor påmelding vil følgende bli prioritert: medlemmer og instruktører. 

Påmeldingsfrist
15. mai

Christina Molander er produsent. Hun har lang erfaring som lærer i markedskommunikasjon og organisasjon, og har arbeidet med kommunikasjon av kunst ved flere scener i Sverige. 

Sted: Nettet

Footer info

Personvern

Telefon: 77 67 90 30
E-post: post@hats.no

Besøksadresse:
Vestregata 48, Rådstua Teaterhus

Postadresse:
Postboks 1216, 9262 Tromsø.

Design Hipp Hurra
Nettløsning Ramsalt Lab